Thursday, December 20, 2012

Muhasabah...


Assalamualaikum...
 xsalah kalau kite sedar kite kurang ilmu...
kite belajar utk menambahkan ilmu tu...
terutama ilmu agama...

aku mengaku...
aku agak jahil bab2 ni...
so medium yg aku ade adalah internet...
paling mudah utk kite semua utk blajar kan...

bukan nak belagak baik ke apa...
just ntah...
tu la manusia kan...
kalau da rasa susah baru nak igt tuhan...
(aku ckp pasal diri aku)

huhu...
bila aku duduk saje2....
aku pk...
apa yg pernah aku dpt selama ni...
ape yg Tuhan bagi semua....
terutamanya segala kejayaan or rezeki...
n aku sedar...
aku kurang bersyukur...

Ya Allah....
aku mmg seorg yg teruk....
aku sedih ngan diri aku ni....

xtaw nak baiki diri sendiri camne...=,(

tp aku bersyukur skrg n aku sedar...
tuhan sebenarnya sgt sygkan aku..
dia kurniakan org sekeliling aku yg baik2...
terutama paling aku sedar....
Dia kurniakan kwn2 di ofis aku...
ntah la...sedikit sbyk mmg aku ngaku...
kat ofis aku la aku byk sedar pasal semua ni..

bukan stakat ilmu dunia...ilmu akhirat jugak..
terima kasih Ya Allah....

skrg paling aku terasa sgt kesalahan aku adalah....
aku lupa...
lupa pda yg lebih penting...

n tdi..aku jumpe quote2 ni...


huuu....
sgt simple...tp menusuk....

so...kalau duduk saje2..walopon kite mgkin xkan bleyh berubah secara drastik..
tp slow2 kita mendalami nya..
kita akan sedar jugak...
Semoga kita semua berada dlm KeredhaanNya...
Amin....

2 comments:

.: F@!n :. said...

everything and everywhere are teacher for us.. yg baik kita amik...yg buruk kita jd kan sempadan... kalu kita nk berubah, Allah akan beri kan kita ramai org tuk bantu di sekeliling kita ;)

Bella Jamaludin said...

fain....thanks 4 ur comment....=)....bru prasan.....yup....hopefully Tuhan beri kesempatan utk aku....utk mendalami apa yg belum aku tahu...n yg penting ...usaha utk berubah...=)