Sunday, February 24, 2013

Sepetang di Shah Alam..=P

Assalamualaikum ya viewers & followers...
 
aku sadis tgk blog aku ni bakal ditinggalkan bersawang x lama lagi...
memandangkan cuti sem hampir tamat x lama je ag....
bermakna aku da start semester baru yg aku sndiri pon xtaw la masa aku terhadap blog ni ade lagi x...
so..
disebabkan aku cam belek2 gambar baru2 ni...
aku cam nak gak update new entry tp event ni da blaku jumaat lepas ag..
so aku cam rase perlu disemadikan kot lam blog kesayangan aku ni..hihi

Sepetang Di shah Alam
nama ni kwn aku yg kasi...sbb aku kata aku nak update blog nnt aku nak buat title apa ea??
so disebabkan die da kasi idea...
aku gune la...hahaha
(bangga la tu..hehehe)

Okayh , actually Jumaat baru2 ni aku n kwn aku merangkap kwn2 praktikal aku planning nak jmpe kat shah alam...
memandang kan cuti sem pon da nak tamat..
so, one of my friend si Afrah ni ngajak la aku teman p melawat kwsn Shah Alam utk berjalan2 sambel merambangkan mata masing2 kat Seksyen 7...
Ok...bg yg xtaw...
Area Seksyen 7 sgtlah byk butik2 bloggers2 terkenal yg turut buat online shopping kat internet..
so, nak bg puas hati dak Afrah...aku pon mst la nak join pegi kann
hahaha,,
"wanita dan shopping x dpat dipisahkan"

 So, alang2 tu org yg layak di ajak slain tu adalah Jiha sbb die kan bdk Uitm Shah Alam...
so, dia lah jd tourist guide kwsn shah alam...
aku n afrah mmg la x bape familiar jalan area sana..
hihi..

Tgh ari camtu aku n af da smpai Shah Alam..
so , kitorg janji meet jiha kat Giant Shah Alam, n then naik 1 kete je..hihi..
kete si Jiha la...
 
actually si Afrah pon x taw exact place butik2 tu...
so kitorg decide utk redah je jalan area situ...
bley kata lebih 10 butik ktorg pegiii....
mmg sgtt sgt sgt rambang mataaa...

hihi,..

so check this out...
okey...mmg aku belek baju2 sini design, colour sgt byk choices utk wanita,...
tp most of them adalah free sizes 
so, utk org yg berbadan besar n tggi cam aku ni xbyk la bleyh dipilih...
Bila berkenan, pendek lah..pastu bila yg panjang n labuh x berkenan design dia plak..
aku kalau leyh nak cari gak yg labuh bwh bontot but nice....=)
n the most important x jarang, mstlah berlengan pnjg n menepati la ciri2 perempuan muslimah...
senang cite menutup aurat gitew..

Dulu mayb aku x bape titik beratkan sume ni...tp aku rasa...makin meningkat dewasa...n makin memahami Islam itu mudah dan Indah...
cube utk berubah kpd yg lebih baik...
=)

Tp aku puas sgt dpt la jgk cuci mata n berjaya menahan nafsu membeli aku...

 
okayh...ni la gelagat aku n mereka kat butik2 ni...
STELLAR, CALA QISYAMAN, ape lagi tah lupe...
siyesly design butik ni comel2 n unik...
so xkan la nak lepaskn pluang kann..hahaha


tgk...troly dijadikan kerusi....so unikk...i loikee...

how comeyl we are kan??ahhaha..ops background tu comeyl...=P

aku yg x shopping ni xkan melepaskn pluang nye memenuhkan gmbar dlm hp org...=P
(sorry jiha n afrah...keh keh keh)


gelagat aku, jiha n afrah...
selesai jgk berwindow shopping ...

 dlm kul 2 tu da slesai actually..so before pegi lunch...
ktorg teringat yg one of lelaki "terpoyo dunia" si Nizar ade kat Shah Alam..
so contact punye contact...
ajak la lunch same2... n die pon setuju ikot lepas ktorg solat kat surau kat Shah Alam tu...

hihi..
So utk lunch ni aku rase terharu sbb one of them blanje...=P
(cannot mention here..sorry..muahahah)

Alhamdulillah....
kat mane lunch?nak lunch apa?teringin nak mkn apa??
once again soalan niii sgt stress utk aku yg xreti buat decision...hahaha
makan selera besar tp nak buat kputusan utk tu mmg paling loserr...
muahaha...

so, Atlast...
rezeki saya agii...saya di belanja diii...
tadaaaaa

 Kenny Rogers weyhhh..
againn...my first time makan kat Kenny...
sedap weyhh...siyes...
ape tah nama menu ni...aku lupe sbb dorg yg orderkan..
hahaha

okayhh..how feel we are menikmati cup cakes Kenny ni..ahaha
(actually pose cam ni aku yg suh dorg buat..kene paksa okehhh)
hahaha

makan sambil citekan masa depan n xlupa membahan aku yg paling byk membebel..
ahhaha,...
naseb la sape jadi my bakal hubby nnt kann..
tp jgn risau...aku cube berubah actually...
so, kalau aku senyap skeyt2 tu maknanya aku sedang kawal nafsu bercakap...
lagi byk ckp kite x taw yg kite mane la taw kite ckp something yg leyh tambhkan dosa kan..
=)

Lepas mkn n jalan2 kejap pastu balik la before ofis hour...

 
xsangka sgt dpt jmpe dorg walopon da tamat praktikal...
ni lah Ukhuwah yg sgt aku sygg sgt...

Aku di pertemukan dgn kwn2 terhebat n terbaik di dunia...
Mereka lah yg slalu bg aku happy..
berkongsi kesah suka dan duka...
dgr cerita2 aku yg sentiasa pnjang berjela walopon xminat..
hahaha..
thats y aku ase...
Hanya yg mampu bertahan je leyh kwn ngan aku,..ahah

thanks melayan kerenah diri ini....
SAYANG KORANGG!!!

tata...nnt kan entry baru...
(bajet org ternanti2 la entry blog kau???)
puihhh..ahahhaa

No comments: