Sunday, September 13, 2015

My E-Day 30.08.2015


Assalamualaikum.....

Hai semua follower or penstalk my blog..hahaha..(if ada la perasan pulak ada follower kan)hahaha

Okay..sepertimana yang aku penah bagitaw korang previous entry yg aku akan cite pasal engagement day aku kan?..i know i know uolss igt punya..πŸ˜‚..okay mcm org lain jugak mgkin aku pon kekonon nak rasie majlis pertunangan...kekonon nak jd pasangan of the year yg x cite pasal hubungan smpai la kahwin baru cite..hahah..(mmg x la kan)πŸ˜‚..

Okay,mmg aku sndiri ada buat perjanjian ngan kwn baik aku dak ina n alin konon xnak update pape..πŸ˜‚tapi tah betul kata dorg aku pantang kalau gambo tu cantek je mst rasa nak upload tak kira la kat fb ke ig...heee...for me kalau fb ni lagi open sebab semua jenis org ada dlm frenlist aku...dari sedara,family and cekgu n semua la..segan pulak kan..tapi bagus jgk sbb atleast follower fb yg ada dok gedik nak ngayat aku xjadik la ye..πŸ˜‚(bukan perasan tapi kenyataan la)

So kiranya bukan aku niat nak menunjuk tp aku niat nak jaga hati aku sndiri n bagitaw diri sndiri da jadi tunangan orang n tak la bajet single mcm certain org kan...sekarang mmg fokus aku utk tunang aku n family..nga blajar nak jd istri jgk dalam tempoh pertunangan ni..:-)

Orait..orait..aku teruskan cite camne leh jd bertunang ni.. Aku n RA sbnrnye mmg da lama aim pada umo ktorg 24 or 25 mmg nak ada ikatan yg lebih menuju kearah pernikahan yg halal..so memandangkan 2015 ni mmg kami aim utk bertunang maka niat diiring doa tu termakbul n syukur alhamdulillah...

Kalau nak cite dugaan tu mmg terlalu byk n terlalu sukar nak digambarkan..perasaan aku??hurm terlalu happy and mmg aku sgt nantikan hari bahagia aku utk jd tunangan org satu hari nnt n ofkos utk jd isteri org yg aku syg...


Yes,tipu la kalau xnak kan n almost 3 years of knowing him n aku rasa tiba masanya aku n dia pk utk lebih serious...pada mula mmg mak aku nampak cam tak yakin tentang hubungan ktorg sbb ye la sbb RA xpernah nak bgtaw apa2 kat family aku tentang kesriusan dia ngan aku n atlast he made it n im so glad to hear that from him...😊..

Ianya terjadi 4 bulan yg lalu time ktorg merancang utk bertunang..tp dia belum bagitaw mak ayah aku hasrat dia tu..and kebetulan masa tu RA teman aku n mak aku pegi kedai wallpaper kat shah alam sbb mak aku mmg nak beli sgt wallpaper..and masa balik dari kedai tu and aku n mak kena anta RA anta balik dia g umah sewa dia..then dgn keberanian dia pon bgtaw family dia nak meminang aku..hehe..gitu la bermula episod bertunang tu..

So alhamdulillah pada tanggal 30.08.2015 aku telah ditunangkan dgn RA dan telah dipersetujui kedua belah pihak lelaki n perempuan..so ..im sooo thankful for that status n will try hard to be a good istri soon..hee

So..aku akan share beberapa pic kenangan ktorg on my E-Day #riedzwana ila ...heeee...here we goo..


Ni gambo masa lepas je mekup aku dikuarantin dari kluar bilik..πŸ˜‚..heboh kwn2 aku menenangkan aku la konon dorg kata muka aku mcm kena paksa kawen..πŸ˜‚...


Le frenzzyy..haha..sesi mengomel dan memosing dgn dorg yg sudi teman aku..hehe.. Thank youu korangg


My kak yu kesyganku..datang paling awal teman aku mekup semua..hehe..tq kak you areee sooo lovely...syg kauuu...walaupn suka marah aku tp aku taw ko syg aku..πŸ˜‚...igt ye jd pengapit akuu😝


Elok je sesi perbincangan dgn kedua family ..aku pon dipanggil utk disarungkan cincin sbgai tanda..hehe..heboh sblom kluar bilik tangan mana nak hulur ..ahhaha..alkisah nye tgn kiri aku berparut bebaru ni sbb buat hantaran kene gam panas tuu...sobss..aku punya la suh akak yg mekup tu tacap sikit tgn aku..haha..nasib tgn kanan yg hulur kat mak RA ..hehhee

So tamat sesi sarung cincin maka aku da bergelar tunangan Riedzwan..hehe

Ohh sblom aku terlupa..untuk pngetahuan korang...Majlis pertunangan aku ni bersekali dgn majlis akikah anak2 buah aku..hee jgn korang tak taw aku da makin tua and abg akak aku pn da kawen...hahha

Budak shebok sowang tu anak buah aku..πŸ˜‚..ni nama nya aira tak nmpak kan??..nak amek gambo punye la susa sbb dia tak kenal aunty sbb mekup gaknye..πŸ˜‚πŸ˜‚..hahaha..

Tadaa..ni baru sorang..actually ada lagi 2 ..tu pon mmg xdpt dikesan sbb melekat je ngan mama dorg..hahah..



Together with his family..hehe..ops yg depan tu bkn RA but adik dia..πŸ˜‚..masa ni RA belum masuk lagi..ehhe..utk pengetahuan korg RA 3 beradik ..sog lagi kakak dia tak dpat dtg sbb xsihat sgt..and 4 ur info gak..bakal my father in law adalah lecturer matrik kedah so aku mmg kenal dah ngan ayah dia..heheh..

 With my mummy yang banyak membantu menjayakan majlis ..tq mak syg mak sgttt..my mum mmg jenis yg sgt proper bab majlis ni..utk pengetahuan korang mmg pd mula aku mmg nk buat biasa je majlis tunang ni...tp mak aku jenis nk pastikan anak2 dia merasa bahagia n seronok dgn majlis ,.so gini le jdnye..hahah..pelamin bagai.hahah..tp aku bersyukur sbb mak always want the best kan for me..smpai baju pon kaler ala2 majlis tunang akak sbb tak nak bias..hahah..apo la mak ni..haha..tq makkk

All my bff were here..dorang bakal bridesmaid aku..haha..cecewahh..haha,.love them so muchhhh

Antara pic bersama family sedara RA ..hee..aku mmg tak bape kenal tp balap mengenali insyaallah

 Yes..ini pon ssedara RA..tq for comingg..hee

Kawan baik RA yg hadir menemani dia..haha..tq guyss..kerana always menemani my fiance..heee

In love with shot photog aku..hee..

Antara kwn yg hadir walaupn lmbt sikit..hehe..exclassmate masa sekolah menengah..hihi..masa ni da petang ready nak pegi outdoor sikit..heheh,...maaf guys tak dpt tggu lama..

Im so happy with da mekup..kredit to dynas bridal yg mekup aku cantekkkk sgtt..

My lovely girls mmg always be with me..love themm so muchooo..


Cantek kan shot ni..credit to adik zaid yg sudi jd official photog for the day

Mmg style la..hahah...

So lovely la gambo2 dia..aishh

 
Heee ..my fiance awat la muka senyum camtu....haha....

Towel hantaran..created for him..


Okay..itu la sebahagian cerita majlis pertunangan aku dan RA..n lepas sahaja tamat majlis kami ke putrajaya utk outdoor sikit utk simpan moment happy ni bersama,.yes..im so happy..because akhirnya segala apa yg di impikan Allah makbulkan dgn ikatan pertunangan ini sebagai permulaan persediaan perkahwinan nnt..

To my fiance..im so happy sbb awk mmg tak sia2 kan sy mcm yg pernah sy lalui sblom ni..percintaan sy sebelum ni sgt perit dan awk da gantikan kebahagiaan tu pada sy..sy terlalu sygkan awk..dan sy mmg berharap awk jd my other half utk generasi kita nnt..i love u abg..hehe(start panggil boleh?)

#jagahati #jagadiri #imyourfiancee #riedzwanabila #ontheway #naikpelaminsoon ..

Ok lah..itu sahaja...zassss

No comments: