Saturday, November 24, 2012

Kenduri Kawen...=)

Assalamualaikumm....

today weekend yg biase2 je...sbb mmg la xde plan pape...

ermm..arini bangun agak awal kerana niat suci murni nak sgt g jog sbb sekian lama aku meninggalkan aktiviti ptg aku sbb lately kan hujan jeee.....

tp malangnye pagi ni pon hujan renyai2 gak td...mcm nak smbung je tdo tetibe lak perot aku nga cam berdenyut2 giteww..ahaha..
(bulan baru dtg..ahhaha)

so..aku trus je bgun cari bam panas ...
then buat bekpe milo pns + roti sbb nk ks perot ni ok la sket...

so tetibe 
BBM aku berbunyikkk ...from aini...

yg mengajak aku g kenduri kawen abg kepada kekasih hatinya si Qayum...
so...aku mmg da xde wat ape...so setuju la utk g ngan die n si Asri....

So, around kul 2 camtu baru ktorg pegi,,,

sampai je tempat knduri...kami disambut la ngan si kekasih ati aini tu..perghh sedondonnn aini n qayum purple gitewwww,,,,aku ngat aku g kenduri kawen si Aini...ahahhaa (bahan aini)

so then salam2 la mak die trus g mkn...rupenye mak aini n ayah aini pon da smpai dlu...hiihi..
so ktorg join jela duk semeja mak aini...

Memandang kan keluarga si Qayum ni agak islamic sket..aku cam dpt agak camne kenduri kawen nye dari awal,,,hihi

seperti yg dijangka...
mmg simple n x membazir...
sgt2 la bagus ...
ni la pestaim aku g kenduri ke rumah yg agak islamic.
tetamu kebanyakan berlebai n berjubah...bertudung labuh n ade jgk berpurdah,,=).

no music, no bersanding2....no pelamin..pengantin pompuan baju kurung putih with selendang n with little je mekup sket2 la...n pengantin laki baju mlayu putih,....mereka hnya melayan tetamu...
so nice...still aku teruja ngan perkahwinan macam ni..=,)

Aku mmg xpernah ag g majlis perkahwinan yg mengamalkan camni..
hihi..
sbb slalunye sume nak dasyat2 je...

bagi aku majlis mcm ni ok la...sbb x membazir,...oke fine if nak smbut meriah sket kan kat sebelah pengantin pompuan...tp if aku x kesah pon kalau juz buat sederhana kat blah laki..=)
still sah kan suami isteri...hik2...
( tetibe terasa akuu ni bajet)hahahha

ohh...makanan still dasyat ok...nasik tomato ade ,...ayam masak merah...kurma ayam...dalca...n segala2 la...byk jugak...
so tu kira mmg utk tetamu la...

then pas makan tu....
trus cam nak balik la...before balik
mst la nak slm2 pengantin n mak qayum kan...

then
(ade gossip pasal aini...tp xley cite...ahahhaha)

oke pastu ktorg ponnn nak grak balik la kununn..tp as usual...
bergamboooo...


aini sgt cantek!!

aku biase la suke la kan mencapap...

so pastu ktorg g ice room je lepak2 ngan asri skali...sbb da lama x lepak sama...

ps: thanks aini sbb bwk g kenduriii...hahahaa...thanks asri sbb ddrive....oke la...semoga persahabatan kite kekal smpai bila2'...hihi

No comments: