Monday, September 19, 2011

Jom Kawen!hahaha

hye kawan2...
lama2 sekali ye kite nak ketemu ..
hahah

melaka punya line tenet sgt2 la terbaik...grrrr..haha
tp nvm lah..
(boley jgk kurangkan habit suke on9 aku ni)
n skrg terasa mahu on9 sgt..
n saya telah menyedekahkan kredit sy kpd en MAXIS utk online slama 2 jam shj..
hahaha

oke..berbalik pade tajuk entry..
jom kawen!..haha

(ni kalau org laut baca ni die akan kate...)

"habeskan dlu study awk tu...sebuk je..org kawen awk pon nak kawen..ahha"
oke itu la ayat yg die ckp bile cek ni excted gile crite pasai cek pi kenduri kawen time weekend ni shje sebnyk 3 kenduri kahwen..

semuanyaaa kat JOHORE..haha
yg 1st di MUAR..
2nd di Seri Medan..
yg 3rd di Tangkak..
oke..ni makcik bella nak crite ni...
aku xnah gy johor pon before ni...
haha
ni la first time menghadirkan diri kenduri2 kahwin di JOHOR..
n nampak gayanya aku belajar n tgk adat2 org johor buat smasa knduri tersebut

Masa aku menghadiri knduri di MUAR
aku baru taw yg org johor ada adat "TOL" utk kenduri di belah pengantin wanitanya..
dimana...pengantin lelaki tidak dibenarkan masuk smpai ke atas pelamin smpailah wakil dr phk pengantin lelaki tu bagi duit kepada org2 yg duduk utk mengambil tol..haha

perghh..aku terkejut je tgk makcik2 dok tggu dpn pelamin...bdk2 sume tggu dpn tangga umah...
mmg kne sedia byk la...
naseb bek sy bukan org johor...
ahhaa

then...ade tradisi baling2 gule2 n duit syiling jugak...
unik nye kan...seronok jgk skali skala tgk adat org melayu yg masih diamalkan smpai skrg..=)

oke..keesokkan nye plak aku ke knduri kawen salah sorg abg kpd kwn di Uitm..
yg ni bertempat di seri medan..
n kali ni berpeluang tgk adat knduri utk pengantin lelaki..
n paling unik sbb ade adat2 org jawa johor jgk..
ade persembahan muzik yg dipanggil "barongan"
kalo xsilap la..dri pe yg aku dgr...

hihi...n thenn..mmg knduri di johor meriah2..n kesemuanya dihidangkan NASIK minyak..
hihi..

knduri kawen yg terakhir...di rumah..
Kwn uitm aku sndiri..Syiela Azera yg melangsungkan perkahwinannya dgn pasangan pilihan hati..
walopon tak habes semester lagi da kawen..
mayb da smpai seru..

Tahniah kepada beliau sbb da lps da 1 perkara nak pk..
hahah

xpela...memandangkan die pon hanya tggl 1 semester je nak blajar...
last semester sem dpn kan da praktikel..
cpt2 la dpt baby ye..
oke...
ramai la kwn2 dr uitm berkonvoi ke tangkak semlm..

sgt seronok...
oke nak share jgk...
saya bersama geng2 konvoi..
(aku da mcm mak2 org kan??ahha)

ni la puan syiela azera..haha..
mmg cantek orgnnye...
aku muke bru bgun tdo..
burok2..xpe...
ni la muke burok sket...ahha..

ni masa nak tulis kat buku guess..
kasi2 ucapan bagai.,..

ni lah kwn2 yg turut dtg memeriahkan knduri kawen si syeila ni..
hahah..
xsangka kau da kawen weyhh..
da jd bini org...
dlu time aku knl ko time sem 1..
x terpkir ko kawen seawal umur 21..
tp pape pon..
kau sgt cantek syiela...=)

tahniah...semoga kekal ke akhir hayat,...

doakan aku bertemu jodoh org baik2 gak..=P
(ni utk lelaki itu)ahha

oke...tu saje la bebelan aku pasal JOM KAWEN!!..
pesanan utk rakan2..
kalo kawen jgn lupe jmput aku..
pastikan BER "kad"
bkn invite facebook je k..ahhaa

dadaa..

P/s: org laut...tq koling2 sy sejam arini..ahhaha...lama gila x borak..pdn muke awak kne dgr sy bercerita...neway...sy syg gile2 kat awk..=)
 <3 
 

No comments: