Monday, September 5, 2011

raya raya lagi!

salam semua nya..=)
howauyou today??ahha
mst baik2 saje kan kan kan??

harinie juzt nak share cecite raya ni..
bersambung lagi bile da balik daripada kampung..
n kali ni..kitorg beraya di rumah sendiri di SELANGOR..

ops before aku share pasal raya kat umah tu..haaa..
aku nak share 1 crite,...

oke..b4 tu..
korang percaya x aku ada 2 ibu dan 2 ayah??
hihi...
ni bf aku pon aku rasa aku xnah crite ni..hahah

excited x??hihi

n plus..
aku ade another 5 siblings?
so total 10 sbilings?
caye x?

oke2..ahaha..
oke...yup2..
mmg benar sebenar2 nye,,
oke camne leyh ade 2 family?

oke..pada zaman dahulu kala
(ahha..mcm zmn nenek moyg plak)
hihi..okela straight to the point la..
dlu..time aku kecik2..
dr lepas mak aku dlm pantang smpai la umo aku 6thn..
aku dihantar ke rumah mengasuh dkt2 ngan rumah aku jgk la..sementara mak n ayah aku bekerja..

so..di sebabkan tu..aku kire dibesarkan bersam keluarga lain...
emak Rose yg jage sy jugak,...abah Mior pon manjakan sy jugak..
begitulah sy ade 2 keluarga,,
n time sy umo brape tah..
abah mior yg bekerja 1 pejabat ngan emak aku..ditukarkan ke PERAK..
so since dorg pindah..mmg kitorg x jmpe smpai la aku da besar n family ktorg da pon berpndah ke selangor ni..

n nak jadikan cerita..
time perjalanan nak balik ke selangor dari kedah cuti raya yg lepas..
ktorg sekeluarga xmelepaskan peluang utk beraya di perak..
Rumah emak ros n abah mior..yg dlunya slalu je bwk aku gy jaln2..jage makan minum..suapkan aku..
n dpt jmpe ngan adik bradik lain..
kak chor,kakyati..kak ada...n adik die lupe lak nama...

hurmm..
sebak jugak bile emak ros cium aku time pertama kali dpt salam emak rose setelah brapa lama xjmpe..

so...aku nak share kngn beraya di rumah family ke 2 aku..
oke ni la aku n akak aku..beraya di rumah mak ros..
ni plak gmbr2 kat rumah familly aku tu..
oke time dok borak2 tu..dorg tunjuk gambar aku masa dorg jaga aku tu..
hahah..
bile tgk je...kitorg bantai gelak gila2...
mcm anak org india..n rambut mengerbang,,hahaha

mst korang nak tgk kannnn..hihi...
jap2..


 hah..hahahahah..
aku xtahan tgk pic ni..sumpah selebettt,..
hihi...
ni la bile kecik2 x terurus...
prasan x bju kurus patern sma smpai skrg ngan akak aku,.
yg ni lagu xtahan..hihi..
sama x mcm ni
hihi..ni pic raya 2009..
hahahaha...sama kan patern smpai skrg,,,warna kain je lain..hihi..


oke...skrg nak tunjuk..emak rose
aku..=)
 ini la dia..kasih ibu...=,)..
emak rose...yg masih sama..
sy syg emak rose sgt,,
oke sblom balik kami sekeluarga x lepaskan peluang bergmbar .....
(tp aku xde la sbb aku yg amek pic nya,..)
hah..ramai kan family saya??hihi..

oke...hope sgt hubungan kekeluargaan ni xkan lenyap cam2 je..=)

oke ni kisah beraya ngan kawan2..
ha..
sgt2 la mengalukan kedtgn rakan2 ex classmate aku time skola..
bdk2 EX 5Suria..

ade la dlm 10 org dtg beraya dirumah aku...
ktorg jgk xlepaskan peluang berjalan raya ke rumah kwn2 lain jgk...
menu beraya di rumah aku..
NASIK BERIANI..
(kegemaran org laut ni)ahhah
oke mmg beruntunglah korg dtg beraya arini..
mak aku plak masak kan..=)

ni la kwn2 aku...
special thnks to asri,khalish,yazid,ika,nisa,pinaz..mas,quiah,farahin n kak fana cuz sudi beraya di rumah...
lama gila x bersua mcm ni,..
nnt bila2 kita wat reunion lagi k..=)
syg u olss...

No comments: