Sunday, March 20, 2011

ape telah terjadi ni,...

hye sume.....

mode menulis blog:silent...vibrate je buley...huhu...

oke pe aku merepek ni...=p...okeh...sblom tu ce tgk pic memek muke katun ni...


haa..tgk betui2 ea korang...mate layu je kan..(bkn mate stim ea)hahah...n die pegang kat leher die area halkum..(ahhaha..pompuan ade plak halkum cam geli jek)...hahah

oke...ape yg terjadi kat muke aku skrg cam ni la...hahahah....pedia??haa...aku saje nak wat suspen jap..tgk la plak gmb bwh ni..


ni kalo korang xtaw gak xtaw nak kata pa dah la kan...ni dipanggil anak...ehh..bkn anak org..tp anak TEKAK la derr..ahhaha...knp ngan anak tekak ni?

haaa ni cek nak habaq ni....cek skrg mengalami masalah anak tekak yg ketara...ahhaha...kesakitan tekak yg ketara ini telah menyebab kan tekak ini gagal mengeluarkaan suara yg dlunya merdu n manja(bkn gedik)..ahha.,,n skrg menjadi suara itik panggil donald duck blakon...taw dak??ahhaha

Camna la itik leyh pggl donald duck..hahhaa..sng crita la kan...aku skrg xleyh mengeluarkan suara seperti biasa la....huhu...suara x kuar n hilang identiti sebenar aku..hauhaua..(jd sora jntan taw dak?)

Kronologi ketiadaan suara ini terjadi kira2 5 hari yg lalu...

pada mulanya....


sya mengalami batuk2 kecil sje...pastu demam 2 ari...ahhah

pastu semakin hari keadaan cuaca yg x menentu buatkan tekak sy sentiase kering..pastu bgun je pgi keesokan hari...sy mendapati...arghhhh..suaraku dimana??haha..(boring la cite kau)ahhaha

oke xpe...

beginila nasib diriku yg malang....ohh,tuhann...

adus..nak cakap pon susa woo....sbb sesungguhnye diri ini mmg suke sgt berckp..hahah..hilang nikmat sebentar..harap2 x lame...doakn kesihatan suara sy kembali sembuh..kalo x sembuh gak kene la gne petua lama yg slalu aku buat time aku xde suare dlu,..

Ape?..haaa..ni nak gtaw...petuanya ialah...minum air perahan limau nipis atau limau kasturi plus ngan kicap...hihi...jgn tmbah air lain...minum mcm ubat batuk je,.amalkan slalu...konpem baik...sbb dlu aku slalu buat utk mak aku time die sakit tekak...kwn aku ajar...baik taw....=)..

so korang..doakan la aku, ea...=)..syg korang...bye2

2 comments:

nas said...

lama xsinggah sini biela.. hehehe
eh.. kotak komen kat sini ek???
eih.. sakit tekak eh???
xmakan ker ubat batuk ke... makan makanan yg masam2 ker?
hu3

Biela said...

haa..2 la...hahah..ko kan blogger femes g2..mmg la x singgah..=p..aah...aku sakit tekak...sgt2...aku mkn je ubat tp xok gak...erm..mayb sok aku bli menda masam2...huhu..tq concern...=)