Thursday, August 4, 2011

Al-kisah bulan Ramadhan..

Assalamualaikum warga blogger n juge follower..=)
harini aku merajinkan diri utk update blog lagi...
hahaha..
kalo nak ikot malas tu..
mmg bersawang la blog aku yg da lama aku simpan ni..hihi..

Oke,
aku xnak bebel lame agi utk intro 2..ahha..
berbalik pade tajuk utama..
ALKISAH BULAN RAMADHAN..

yup..
of course la aku nak crite pasal bulan ramadhan kali ni n ape perbezaannye ngan tahun2 lepas..

Oke for this year..
buat kali pertama setelah hmpir 3thn berpuase bersama rakan2 di kampus..
x dpt puase whole month di rumah sndiri..
akhirnya rata2 pelajar Universiti dpt la berpuase bersama keluarga disbabkan cuti sem yg agak pnjg smpai lps raya..
hahaa..
so anda2 sume jgn la terkejut dikala bile masok je balik blajar nnt bdn ade yg debab..
ade yg makin kurus ke...
sbb cuti kott...=)

ape yg aku ley kate..
tahun ni sgt berbeza dr tahun2 lepas sbb since aku matriks kot xdpt puase ngan family..
=(..

Pe perbezaannye kali ni..
oke dlu kalo time puase...

1. aku ade kelas kne attend...
kali xde..ahhaa..best2..

then after kelas je kami satu geng..
(oke ni aku betol2 rinduuu)

let me introduce kwn2 or geng2 aku dlu..ahha
ni geng2 aku yg aku slalu hang out kat mlaka..
kitorg punye grup assignment sume skali...
so..ni adik bradik aku di mlaka..

pas je kelas kalo time bulan puase..

kitorg akan serang...ini tempat..

bazar ramdhan....hehe.. 
n ktorg akan rotate la mane2 bazar kat mlaka..
pelbagai tempat akan di serang...
(mlaka mmg terbek la bazar die..best n meriah)

tp aku paling suke gy bazar kat ngan taman cempaka..
sbb??
yela..bazar die agak MERIAH!!

aku yakin dak2 mlaka rindu suare makcik ni jerit..

"karipap goreng panas panas!!ayam ade daging pon ade...!!SINGGAH LERRR!!"

HAHAHA..
mmg sound die n nada die same je setiap hari...suke part "singgah lerrr"
ahhaha 

aduy..rindu kuih pelita.popia basahhh..n mcm2 la kat saneeeeeeee...

yes ..skrg sgt rindu nk suasana di perantauan plak..hehe..
kalo ade jauh dari family rindu nk balik buke di rumah..
(mkn free kan)
ahha

hurm...rindu....hahaa..
puase kali ni..aku bekerja lagi di A&W..
mayb brenti b4 raya..kumpul duit dlu..
nnt xde la sengkek time raya kan....
=)..

N aku jugak xlupe..
ramadhan kali ni mengingatkan aku gak kesah2 lampau aku..
detik2 aku sedih dlu pon di bulan ramadhan..

tp buat pe dikenang perkara yg sedih sdgkan bahagia yg ada skrg..=)
yup,..
slagi xde pape aku akan sedaya upaya pertahankan nye kali ni..
my new love..=)

aku syg die..
aku mmg syg die..
aku harap kitorg still dpt same2 berdoa n doa korg2 sume gak k..=)

oke la sudah pnjg aku bebel...
seblommmm tuuu...aku nak promote..
jum la beramai2 serang A&W sbb..
skrg utk bulan ramdhan ade promotion combo set Ramadhan nasik ayam..

tadaaa..harga seperti tertera..
n sgt2 berbaloi..sbb..beli satu set ni..percuma lg 1 air rootbeer regular..so
dlm 1 set dpt 2 air..
(xkembung perot xtaw la)..haha

n if korg nak..
tambah hanya RM 7 boley dpt 1 set burger n fries yg korg pilih..
then korg ley refill air rootbeer UNLIMITED okay..

ni info ni khas dr aku staff A&W
(sbb aku cashier)
haha..dtg ye korgg..

Oke x ending aku..??ahahha
mst rase lapar kan??
oke smpai disini saje k...

salam ramadhan sume..

P/S: kepada my seaman..saya harap awk cepat sembuh ye..kalo demam xya gy keje k...sayang awk..=,)

No comments: