Saturday, August 20, 2011

Mungkin sudah tiba waktunya..=)

salam semua..=)

mood update blog skrg time pagi plak..hihi..
Harini..
entry mcm nak berpuitis sket2..hahha..
Bila cakap pasal masa..
masa mmg xkan berulang,..
masa jugak xkan tggu kita..
masa jugak xtaw bila lgi kita punya masa..
n selagi kita hidup..
kita masih punya masa...
n masa ini..
buatkan aku terdetik.....
"Mungkin sudah tiba waktunya"


Mungkin sudah tiba waktunya...
Aku yang dulunya sentiasa dihimpit resah,sedih,sunyi....kembali...senyum,tawa,dan gembira..
Mungkin sudah tiba waktunya...
Aku yang dulunya bergantung 100% belas ikhsan ibu bapa...menjadi..seorang yg berdikari..
Kalau dlu...nak kemana2...ayah hantarkan...skrg...aku blh kemana2 saha memandu kereta..menunggang motosikal..syukur nikmat Allah...
Kalau dulunya..setiap kali cuti semester...duit poket utk diri sndiri x ada...kini...keluar berkerja..mampu byr rumah sewa kat mlaka sndiri..=)
Sememangnya kami adik beradik di besarkan dlm kesederhanaan..duit bukan semudahnya dpt..
Kata ibu,.."belajar cari duit sendiri,barulah tahu betapa susahnya nak dpt duit n tahu nilai sebenar"
Ya,mmg betul kata emak...duit mmg susah dicari..kena penat..kena sakit bdn2..kena x ckup tdo..baru dpt duit tu...=)
Kadang2 buat aku terpikir...selama ni..aku mmg menyusahkan mak bapak je...huhu..tp kalau bukan parents...aku mmg xde sape2 lg blh tlg..

Mungkin sudah tiba waktunya...
Aku kena jadi sorang anak yg tahu nak balas jasa ibu bapa...
erm..tp aku still belajar..mungkin cara lain..kurang kn beban ibu bapa...
camne camne camne??..haha..okey..akn cube gak nak berjimat sem dpn...
n mungkin jgk kene kawen awal..(ni ngade ..ahhah)

Mungkin sudah tiba waktunya,..
Aku kena berfikir lebih matang...
Umur sudah meningkat ...20-an..
Kena fikirkan masa depan...
Skrg ..aku sedang ikut flow hidup..yg pernah aku lakarkan atas ketas A4 dlu..

"lepas SPM...masuk MATRIKS..lepas matriks..amek DEGREE..lepas DEGREE...KERJA..dah dpt keje..yup aku ngaku aku nak prepare KAWEN"

biarlah org pk pe pon..
skrg org yg aku harapkan jadi suami aku nnt,..
adalah cuma dia sorg si jantung hati...my BF..."NAZMI ARIFF"
Ya,hati aku mmg nak kan dia je..
Tp aku xnah tolak jika dia bkn takdir utk aku...
Mungkin hanya doa yg aku iring setiap kali solat..
"Ya Allah..Engkau kekalkan lah kebahagiaan kami Ya ALLAH...engkau jauhkan Kami dari Maksiat Ya Allah..Engkau jd kan kami pasangan yg di redhai Mu..Kalau 'dia' sememangnya Engkau jadikah utk aku...kau bimbing lah hati2 kami Ya Allah..tetapkan pendirian kami Ya ALLAH...amin ya rabbal a'lamin"
Jika mungkin tiba waktunya...
Nabila akan menjadi seseorang yg di gelar WANITA..
Ingin membuat perubahan...ku MOHON doa ..
kawan2...bakal husband saya,..n juga ahli keluarga.,...=)

N Mungkin tiba waktunya...ucapan utk yg tersayang,..
saya tahu saya x ckup sempurna utk awk...
saya tahu saya x ckup baik..
saya tahu saya x ckup pandai...
saya mmg biasa2 saje...
tp saya nak bgtawu..saya cukup ada Hati yg saya dah letak nama awk je dlm tu
awk kene tahu..sy mmg sygkan awk skrg...
sy mintak awk bersbr tggu sy...n hope gak awk guide sy if sy buat slh..
Bgtaw saya k...
Saya sayang awk by...Love u so much!...


No comments: