Wednesday, August 24, 2011

Kalau "dia" dtg jgn "di tolak"..

Assalamua'laikum semua..

siapa  yg dtg ??ape yg tolak?
oke entry ni khas utk dikenang..
ini adalah satu "hadiah" paling berharga aku dpt di bulan ramadhan kali ni..=)
syukur Ya Allah...

Dia dtg secara tiba2 semenjak dua menjak ni..
(boley kata dlm bulan puasa ni dia akan dtg)
 
tp hati aku tetap menolak kedtgn nya..
pikiran pkrkan perkara remeh..
hati hitam sentiasa je berjaya ..huhu

n semalam aku rasa "dia" dtg lagi..
setiap kali nak tdur...
bdn aku mst terpikir menda yg dtg tu...
hati hitam tolak lgi!

setiap kali dtg je...
hati aku akan kata:
"arghhh,..nnt kalau kau x bersungguh2 tekad..kau akan "buang" je n jd seperti biasa"


then aku akan start berbual dlm hati..
"betul jugak tu..nnt kang mcm ye2 je aku last2 aku buang jugak nnt..ehh xnak la takot2"
"takot la org mengata aku saje suke2 je"

sumpah hati hitam ni da sgt hitam legam agaknya..
tp..setiap kali aku solat..
kesedaran sentiasa dtg..

hati putih dtg kata:
"Nabila,engkau solat tp kenapa kau x buat apa yg sepatotnya dan selevel dgn solat tu"
"Nabila..engkau berdoa dpt jodoh yg diredhai n berharap ianya kekal tp kenapa kau x boleh buat yg satu tu?"
"Nabila kau berhrap kau bahagia ..family kau bahagia...tp kenapa kau xley buat yg 1 tu?"
"Nabila,kau patut bersyukur..kau punya kesedaran tp kenapa kau x terima dan buat yg satu tu?"

bila hati putih n hitam berkata2 sama sendiri:
"Nabila..kau nak jadi anak yg baik x utk family kau?...kau x kesian ke Ayah kau nnt kena seksa sbb dosa kau yg satu tu??"
"Nabila,ala xpe kot..nak kawen nnt berubah la..mst suami kau phm"
"Nabila,kau tahu ke bila kau akan mati??kau tahu ke?mana tahu time2 ko dok bersuke ria ngan umo ko..ko tetibe mati??smpat ke kau nak buat yg satu tu??"
"Nabila,suke hati kau lah nak buat ke x...yg penting kau happy"

At last today:
Hati berkata yg sedalamnya bermuhasabah..

Da tiba masanya..
Aku da kna trima kehadiran nya..
Tuhan bg hadiah ni skali je dlm hidup kau..
"HIDAYAH"

bila dia tiba harini..aku x berhenti menangis..
aku diam aku nangis..
aku sedalamnya..
aku bermuhasabah sepanjg hari..
berdiam...hanya diam..
smpai ada je org pelik ngan aku,.
tp
hurmm..
aku pon xtahu..
Doa dri semua org agaknya..=)
Alhamdulillah..

Ya Allah...
syukur ya Allah..
Aku bulatkan niat keranamu ya Allah,,
sesungguhnya Kau telah mengurniakan aku Cinta..
tp CintaMu kepada HambaMu yg hina ini lagi bermakna Ya Allah..
Hanya doa ku pohon..
tetapkan Iman ku,..
tetapkan Hati ku..
tetapkan Jiwa ku..

mungkin ini dikatakan Cinta sebenar,
Ya Allah sesungguhnya aku tak mahu org lain menanggung dosa aku bersama mereka..

sesungguhNya aku mengimpikan kebahagian di masa hadapan..
Kau tetapkan lah hati2 kami Ya Allah..
Terima kasih mengurniakan aku hati yg masih mahu menerima apa yg dipanggil kesedaran..
Tanpa perlu paksaan siapa..
tanpa perlu di herdik..or dihina sesiapa..
Mgkin cinta Mu kepada Ku..
Aku berniat keranaMu,..
Amin YA RABBAL A'LAMIN...

To My SEAMAN:
Thanks...
sy xtahu kenapa..
tp sy mmg impikan hidup happy dgn awk 1 hari nnt,..
so sy dah trima "dia" yg Allah bg kat sy..
saya harap awk terima sy..sbb sy sgt sygkan awk jgk..=,)

2 comments:

ayied farid said...

biela. 1st of all aku mnx maaf sbb xon9 mlm ni. aku terasa brsalah lak sbb ko da kata ada sesuatu nk share. aku ada family prob ckit malam ni. insyaallah esok ptg aku on9 fb.
btw, aku da baca entry ko yg ni n sblm ni. i'm happy to see my fren happy. semoga kebahagiaan ko skrg memantapkan lagi apa yg ko katakn dlm entry kali ni. (ceh,ayat nk gmpak ja) :P haha
n 1 lg, soklan cepumas ni. da cuti lum pose?aku masih xlupa janji aku kt ko. (harap2 da) kikiki.
take care my fren :)

Nabila Jamaludin said...

farid...xpe2..=)..nnt kan aku leyh je share ngan ko lg..hihi..ko doakan aku taw..aku mmg harapkan support dr semua...huhu...ehh..soalan cpumas 2 ea..heee..."puase" je...ahhaha..tp hurmm..ahhaa..yela xdpt puasa penuh..=(..hahahaha..eleh..tp aku taw kau berbesar hati gak kan nak blnje??ahahah