Friday, May 28, 2010

Tetibe teringat kat Cekgu Jamil..=)

Salam..

seperti biasa bler malam jer mst aku ade aktiviti seperti facebooking ,chating or blogging...sdg ber FB tetibe cikgu yong iaitu isteri pade cikgu matematik aku kat skola rendah kt kdh dlu chat n tego aku...hahaha..

Terkejut gak aku tetibe cekgu yong yg kenal aku lak bkn cekgu Jamil..heheh..sedangkan aku xnah pon belajar ngan cekgu yong..aku anggap jela cekgu Jamil yg suruh..hehe




Entry kali ni aku terpikir n imbau kenangan aku belajar dgn cekgu matematik aku,Cekgu Jamil di sekolah rendah di kedah satu ketika dahulu iai2 di Sekolah Kebangsaan Dato' Wan Kemara( SKDWK ), Changlun ...

Okey,kalo korang nak taw..cekgu Jamil ni sgt terkenal dgn ketegasannya mengajar matematik di sekolah aku dlu...tp bg aku la....sbbkan die...aku,akak aku,abg2 aku pandai matematik..hoho...boley kate semua adk bradik aku penah blajar dibwh ajaran cekgu Jamil..

Die da boley kate knl la family aku sbb aku n adik bradik aku gak penah amek tusyen tambahan kat rumah die dlu..die ajar budak2 darjah 6 yg bakal amek UPSR..woo..

die sgt hebat bg aku..cara die treat ktorang sgt bijak sbb die tahu ape kelemahan sorang2 anak murid die...Kalo belajar di sekolah or kelas lg la...garang woo..sape x brani bising..hahha..ade skali 2..die kate kat aku

"kamu wajib dtg tusyen sy.."
sbb nye nak taw nape??ahhaha..aku score ketas 2 tp ketas 1 je kureng...so die nak bykkan aku latih tubi...n beliau sarankan aku g tusyen yg die buat...best2 blajr ngan die...

teringat lak time die penah ksi 1 teka teki maths

"Bagaimana nak susun 10 bijik kelapa dlm 5 baris n setiap baris MESTI ada 4 bijik kelapa"..hahaha

n teka teki ni die suh ktorg 1 klas pk 1 ari then sok bg jwpn..sape yg brilliant n dpt jwp ngan betol die ks 20hengget!!haha,..time 2 20hengget 2 bg budak skola rendah taw jela kan...hahaha..n ditakdirkan rakan aku dpt jwp ngan tepat...hahah..dpt la die...emm..aku je x terpk g2..adoy..sape nak cube jwp nnt bg aku jwpn ye..hehehe

tapi kan..even bdk university skrg ni aku tye pon terkial2 nak jwp..jenuh la dok reka bentuk susunan..x jugak lps..maknenye bdk skola rendah pon da hebat,,hahaha

Cekgu Jamil ni jugak la buatkan aku dpt A in maths dlu..sbb die bg byk teknik2 yg sgt berkesan utk kami...boley kate sape yg blajar maths ngan die dlu ,"KONPEM MATH A dlm tangan"ahhaha....

Mak ayah aku pon kenal da ngan cekgu Jamil..2 la..sbb anak2 sume di anta belajar di rumah beliau...tadi time aku gtaw mak aku yg cekgu yong chat ngan aku die excited suh bls n suh jemput cekgu jamil sekeluarga dtg ke rumah..hahah..

Aku segan la plak melihatkan keadaan anak murid dia yg mcm ni,..heheh..phm2 jala...ekekke..em tp xpa..cekgu taw kmi suma da besaq..n aku xsabaq nak bgtaw cekgu yg anak2 murid dia kebykkannya da berjaya ke university sprt yg kami idamkan dlu...

Aku juz leh kate.."CEKGU JAMIL U R DA BEST TEACHER IN DA WORLD!!"..hopefully cekgu sihat2 je n boley mengajar our next junior n berjaya macam kami..hehehe..cewahh...n aku pon arap gak dpt jmpe cekgu lg...thanks 4 being my teacher...JASAMU AKAN KU KENANG SAMPAI BILA2!!

once again,thanks CEKGU JAMIL n cekgu2 yg pernah mengajar aku!!!=)

No comments: