Monday, May 31, 2010

Apa da jd dgn Facebook..?



Salam..today aku nak share pasal ape da jd ngan Facebook??..
Hmmm...mst sume org xkire umo...bangse..agama or warne kulit ..pangkat or darjat da kenal ngan laman komuniti yg diperkenalkan di internet yg seangkatan dgn ,friendster,myspace,or tagged bg mempermudahkan pemilik account utk berkomunikasi dgn rakan, ada juga yg dpr mengeratkan hubungan yg lama hlg dgn rakan2 lama n kita dpt berkongsi segala kenangan yg berlaku dlm hidup masing2...n aku pasti rata2 pon da ada account FB masing2....kan???

Mungkin developer yg mencipta laman Fb ni mempunyai tujuan yg baik yg cuba di sediakan kpd user2 internet..Tp apa sudah jadi skrg dgn laman itu...sudah menjadi alat utk mencaci,menghina,mengfitnah da segala jenis hasat dengki di laman 2...

Aku bukan x tgk brite..byk da org ditahan polis atas tuduhan tertentu seperti penghinaan terhadap agama,politik or maruah org lain...Sedangkan tujuan asal FB adalah utk berkomuniti secara baik...utk mengeratkan silaturahim...kenape da jd mcm ni???

Aku xpaham la..da byk kes yg da jd xkan la pengguna ni xreti fk..even itu merupakan komen individu 2..tp tetap kena menjaga pertuturan dan air mka org..FB ni terlalu transparent la beb...sume org bleh taw ko komen ape...ko update ape..xkan la ko xpham2 kan..rase kekesalan ni jugak sbb kes yg sama berlaku pd mak aku..dicaci,dimaki...mana mak aku nak ltk muka dia if org suma beranggapan dia seperti yg dicaci n dihina??

Aku n adik bradik aku yg lain jugak kesal atas apa yg da jadi...Aku harap,laman ni mempunyai security tertentu dan terus block je sape yg menyentuh soal2 yg sgt sensitip...bru dia taw...negara ni ada undang2..huhu...tq..

No comments: