Wednesday, June 2, 2010

Masalah Berat Badan...


hye kwn2..

mst sume org mesti ade je masalah mcm tajuk entry aku diatas..Masalah Berat Badan...
hehhe..xkire la org itu kurus sgt pon merupakan 1 masalah jgk..kalo lebeyh pon masalah yg same gak...

Mmg x dinafikan lumrah seorang pompuan seperti aku mahukan badan yg cantik n langsing...huhu...ade yg kate...as long as BMI normal 2 da dikire ideal...aku da pon cek BMI aku n didapati normal..tapi disebabkan jnis bdn aku yg besar membuatkan aku dilihat gemok...aku gak perasan..ramai da yg tegur pasal kebesaran aku skrg..

Sedih..marah..n down kadang2 aku bler terlalu byk yg tegur...aku sedar..tp entah la..aku ske mkn..huhuhu.

Pasal masalh berat bdn la aku penah ditinggalkan..emm..tapi adakah bentuk bdn adalah segala2nya bg lelaki???bkn ke x kekal kecantikan 2..aku taw sume laki nak kan gurl yg cantek,kurus...tapi aku xdpt trima kalo itu yg jadi keutamaan dorang,.dalam hal ni aku x slahkan sape2...juz nak org di luar sane taw ape perasaan org yg sedang mempunyai masalah berat badan..

Mcm aku,mgkin cra pemakanan aku xsedar..n kurang jugak senaman..tp bile bdn da mule rase x sehat aku n plus dgn kritikan org...aku cenderung utk down sgt...smpai ade skali 2 aku pakse diri aku tuk mkn PIL KURUS..aku taw ade side effectnye..tp aku terlalu kecik hti bler slalu jd bhn utk aku...

Ape yg aku blh terima mcm org support aku ngan cara bg guideline kat aku..petua2 ke...aku ase itu lebih berlapik..Manusia ade hati n perasaan..x sume org leyh trime kritikan yg terlalu terus terang..N tambah2 if ditegur Bf sendiri...tersa down sgt if x kena gaya..

Bukan ape...aku juz nak luahkan ape aku rase...aku mmg nak kurus..aku nga pk balik care diet aku yg betul..skrg alif ade gak support aku suh exercise.,,,nek trun tangge rumah..heheh..mayb aku akan buat...sbb aku da mule rase x selesa ngan bdn aku ni...
Sit up pon kna amalkan supaye leh kempis segala yg buncit..hehehe,.

hehe...sesape yg mempunyai masalah berat bdn cam aku..jgn risau...masih ade mase lg utk kite kurangkan ape yg patut n mulekan gaya hidup sehat..aku bertekad utk cube menguruskan bdn ngan mengamalkan diet yg sht,,,sokongan sume diarapkan..=)

P/s: thanks to alif cuz slalu support i!!!luv u sgt2!!!<3

4 comments:

nas said...

ehehehe.... ak mmg akui nmpak kamo agak 'besa; sket..eheheheh....bgos en3 tue,but xsesaui ngan aku yg inginkan kegemokan badan..ahahhahaha...errr...kamo xdaftar ahli gb n nuffnang ker? huhu

biela said...

nas..hehhe...lain bdn lain masalhnye...heheh..emm...x pon..xreti..hahahaha...

AMMAR said...

xde la 'besa' pun biela..hehe..ok je tgk..cm org putih ckp, just nice! :)

biela said...

ammar..xdek la....ni betol2 masalh..mayb xnah jmpe btol2 kot...hehhee..tp xpe....SLIM WORLD ade,,,hahahahh